Životopis
Baletu se věnuje od pěti let. Začínala jako žačka baletní přípravky Národního divadla pod vedením Dagmar Špryslové a Nadi Sobotkové. V letech 1987 – 1995 studovala Taneční konzervatoř v Praze, kterou absolvovala pod vedením profesorů Anety Voleské a Pavla Ždychince. Během studia byla angažována šéfem baletu Vlastimilem Harapesem do menších rolích v představení souboru Národního divadla Labutí jezero a Don Quijotte. V letech 1995 – 2005 byla členkou baletního souboru Národního divadla v Praze.
Vystudovala taneční pedagogiku na HAMUa vyučuje na pražské Taneční konzervatoři. Od roku 2009 je majitelkou a zakladatelkou baletní školy Cinderella, kde se věnuje průpravě dětí od 4 let. Pohostinsky vystupuje s ansamblem Hartig, který se jako jediný v republice věnuje rekonstrukci historických baletů. Žije v Praze a je matkou tří dcer.
Repertoár
Účinkovala ve většině baletů klasického repertoáru. Giselle, Romeo a Julie, Louskáček, Šípková Růženka, Popelka, Raymonda, Carmen, Oněgin Coppélia.
V roce 1996 jako úspěšná finalistka Mezinárodní soutěže obdržela od vedení baletu řadu příležitostí se prosadit v solových rolích. Pas de quatre a Tarantella v Labutím jezeře, Víla jara v Popelce, Karkulka a Víla štědrosti v Šípkové Růžence, Loutku Čertice, Čínský a Ruský tanec v Louskáčkovi, Amor v Donu Quijottovi.
Během 90. Let 20. století měla možnost čerpat inspiraci od věhlasných baletních mistrů a choreografů tehdejší doby např. Boris Bregvadze, Jurij Grigorovič, Natalia Besmertnova. V tomto dynamickém období byla silně ovlivněna americkou školou George Balanchina a stále zdokonalovala svoji techniku díky baletní mistryni Victorii Simon z organizace Balanchine Trust a v rámci představení Americana – Divertimento a Serenada. Ve zpracování slavné Shakespearovské komedie Zkroceni zlé ženy v režii světoznámého choreografa Johna Cranka si zatančila roli Malé kurtizány. Díky spontánnímu jevištnímu projevu a výrazu byla oslovena a vybrána pro titulní roli v baletu Dítě a kouzla choreografem mezinárodního formátu Jiřím Kyliánem. V tomto díle na hudbu Maurice Ravela se poprvé naplno projevil její talent pro moderní taneční styly. V letech 2002- 2004 účinkovala v choreografiích šéfa baletu Petra Zusky Mezi horami na hudbu kapely Čechomor, Ways 03.
Máte dotaz? Chcete se registrovat?
baletní sál v budově
ZŠ Emy Destinnové
Českomalínská 35, PRAHA 6